Ferien handler vi på nettet
I 2011 besøkte nesten 3.600.000 Star Tour på nettet. Dette er en økning på over 20 prosent. Star Tour selger syv av ti av alle sine reiser online, og utvider nå åpningstiden sin med over 60 prosent, forteller selskapet i en pressemelding.
– Nordmenn elsker å handle reiser online. Nettet er deres møteplass. Her sender de spørsmål på e-post eller via Facebook. Vi blir kontaktet i alle kanaler og dagens kunde vil og helst nå oss til alle døgnets tider. Derfor utvider vi våre åpningstider fra 2. januar 2012 med over 60 prosent til syv dager i uken, 358 dager i året. Vi må være der kundene er, sier adm.dir. i Star Tour Christian Lunde.
– Kundene våre er online hele tiden, og bare i januar vil nesten 700.000 – eller flere enn det er innbyggerne i Oslo – besøke nettsidene våre. Her henter de informasjon og inspirasjon. Når de så skal ta kontakt, er det gjerne via e-post, telefon eller Facebook. Dette krever at vi som reisearrangør tilpasser oss kunden og ikke omvendt, avslutter Lunde.